Event Details
Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Margalef

Assistents: Agustí López, Josep Saleta, Antoni Porta, Marita López, Carme Gòdia, “Tuca”, “Fera”
Aquest passat cap de setmana hem anat al Montsant.
Hem sortit dissabte a la tarda cap a Margafef per tal de poder fer el track diumenge de bon matí. Arribem al poble cap al tard i ens allotgem al refugi. Hi ha francesos i una família oriental de difícil localització, i cinc catalanets, és clar. Sopem, crema de verdures, amanida i arròs a la cassola. Déu n’hi do!
El diumenge es llevem, esmorzem bé i sortim cap al Pantà de Margalef, punt d’inici de la caminada. La nit ha estat plàcida malgrat que en alguns moments semblava que anàvem en un vagó de l’express de Galícia. L’Agustí i jo hem sortit aviat per treure els gossos.
Som-hi!
Aparquem els cotxes i des de la presa resseguim la carretera travessant el riu Montsant i voregem el pantà, pujant pel barranc de la Taverna, passem pel Racó del Teix on trobem una gran balma al costat d’un teix espectacular. El paissatge és sorprenent, verge. Hi ha estones que sembla que ens trobem en terreny de dinosaures. Continuem fins a arribar a la Serra Major i d’aquí a veure l’espectacular Clot del Cirer. Els humans som especials i d’unes gotetes que cauen d’una muntanya se’n fa un abeurador. Tornem a la Serra Major i la resseguim fins a la Cogulla, cim de 1063 m d’alçada, el més alt d’aquesta part del Montsant. Hi trobem una parella de caminadors de poques paraules.
Tornem al punt de sortida per la Rovellosa i el Grau de les Figueres. En un moment determinat trobem una roca amb una corda. Pobra de mí! Amunt! Pel camí trobem molts escaladors de nacionalitats diverses, de lluny semblen taques de colors a la roca.
Agraeixo la generositat d’en Josep, l’Agustí i en Toni, tenen més fons que la Marita i jo i han estat força generosos.
Les pujades són interessants, les baixades complicades i jo he acabat amb el cul a terra unes quantes vegades, res greu. Animem a tothom que vulgui sortir amb el GMA! Ho hem passat molt bé i estem d’endorfines fins al capdamunt.
Fitxa de la caminada: 13 km de recorregut, 950m de desnivell i unes quantes hores de camí.